loading...
دانلودمقالات و پروژه های رشته های انسانی
سیدعلی بازدید : 48 چهارشنبه 12 اسفند 1394 نظرات (0)
خانواده اولین واحد تشكیل دهنده اجتماع است خداوند اولین انسان سمیع و بصیر را، كه به عنوان پیامبر و پدر همه انسان ها در زمین تمكّن داد، برایش همسرى تعیین كرد آن ها نخستین هسته اصلى خانواده را به وجود آوردند و به تدریج زمین را آباد ساختند و مردان و زنان بسیارى در زمین پراكنده شده، كارها را تقسیم كردند خانواده اصالت پیدا كرد و هر فرد براى بقاى خود و ن
دسته بندی علوم تربیتی
بازدید ها 165
فرمت فایل doc
حجم فایل 30 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 31
مقاله آموزشی ازدواج و تشکیل خانواده

فروشنده فایل

کد کاربری 44
کاربر

چکیده:

خانواده اولین واحد تشكیل دهنده اجتماع است. خداوند اولین انسان سمیع و بصیر را، كه به عنوان پیامبر و پدر همه انسان ها در زمین تمكّن داد، برایش همسرى تعیین كرد. آن ها نخستین هسته اصلى خانواده را به وجود آوردند و به تدریج زمین را آباد ساختند و مردان و زنان بسیارى در زمین پراكنده شده، كارها را تقسیم كردند. خانواده اصالت پیدا كرد و هر فرد براى بقاى خود و نوع، وظایف خاصى عهده دار گردید. هرقدر جمعیت كره زمین زیادتر شد، شكل زندگى و خانواده تغییرات عمیق ترى پیدا كرد و نیازهاى انسان بیش تر و متنوع تر شد. نیاز غریزى و گرایش به سوى جنس مخالف همیشه و در تمام موجودات وجود داشته است. اما ادیان الهى و در نهایت، اسلام به این نیاز تقدّس بخشیدند. انسان علاوه بر بیمارى هاى جسمى، ناراحتى هاى روانى هم دارد. یكى از راه هاى یافتن آرامش و سلامت بهتر روان، اقدام به یافتن همسر و تشكیل خانواده است.

سیدعلی بازدید : 39 سه شنبه 11 اسفند 1394 نظرات (0)
هدف از تحقیق حاضر مقایسه سلامت روانی و عمومی در بین شاغلین مرد دارای شغل آزاد و دارای شغل دولتی حدود سنی 35 ساله شهرستان ابهر كه فرضیه عنوان شده به این شكل است فرضیه بین شاغلین دارای شغل آزاد و شاغلین دارای شغل دولتی از لحاظ سلامت روانی تفاوت معنی داری وجود دارد كه جامعه مورد مطالعه عبارتند از شاغلین دارای شغل آزاد و شاغلین دارای شغل دولتی
دسته بندی علوم تربیتی
بازدید ها 36
فرمت فایل doc
حجم فایل 117 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 90
مقایسه سلامت روانی خانواده در بین افراد دارای شغل های دولتی و آزاد مردان حدود سنی 35 ساله

فروشنده فایل

کد کاربری 1
کاربر

مقایسه سلامت روانی خانواده در بین افراد دارای شغل های دولتی و آزاد مردان حدود سنی 35 ساله شهرستان ابهر

عنوان                                     صفحه 
چكیده                                     1 
فصل اول:كلیات تحقیق                             2 
مقدمه                                     3 
بیان مساله                                 4 
اهداف تحقیق                                 5 
تعاریف عملیاتی و نظری و اثرها و مفاهیم                         6 
فرضیه تحقیق                                 6 
فصل دوم:ادبیات و پیشینه ی تحقیق                         7 
تعریف                                     8 
تاریخچه                                     12 
مختصری درباره تاریخچه بهداشت روانی در ایران                     21 
اهمیت دامنه حدود و زیانبخشی بیمارایهای روانی در جامعه                 27 
علل افزایش و شیوع بیماریهای روانی                         30 
تفاوتهای فردی در كار                             38 
جنبه های تفاوتهای فردی                             38 
تفاوتهای فردی در عملكرد شغلی                         39 
روشهای سنجش تفاوتهای فردی                         40 
شیوه های سنتی انتخاب كاركنان                         41 
كاربرد روانشناسی و روشهای علمی در گزینش                     42 
فرضیه های مربوط به فرد و شغل                         43 
آزمونهای استخدامی                                 44 
مراحل برنامه آزمونهای استخدام داوطلبان شغل                     45 
موارد بررسی در تجزیه و تحلیل شغل                         46 
فهرست 
عنوان                                     صفحه 
ایجاد فرضیه                                 47 
تعیین معیارها                                 48 
اجرای آزمون                                 49 
بررسی نتایج آزمون و تصمیم گیری                         50 
فصل سوم:جامعه مورد مطالعه                         52
حجم نمونه                                 53 
معرفی آزمون گلدنبرگ                             54 
روش تحقیق                                 55 
فصل چهارم:یافته ها و تجزیه و تحلیل داده ها                     56 
مقدمه فصل چهارم                                 57 
جدول 1-4 نمرات خام آزمودنیها دردو گروه شاغلین و مشاغل آزاد        57
یافته ها وتجزیه و تحلیل آنها                             60 
جدول 2-4 مقایسه سلامت روانی خانواده در بین شاغلین                 61 
فصل پنجم:بحث و نتیجه گیری                         62 
بحث و نتیجه گیری                                 63 
پیشنهادات                                 64 
محدودیت ها                                 65 
پرسشنامه سلامت عمومی گلدنبرگ                         66 
منابع و ماخذ                                 71                              

چكیده :
هدف از تحقیق حاضر مقایسه سلامت روانی و عمومی در بین شاغلین مرد دارای شغل آزاد و دارای شغل دولتی حدود سنی 35 ساله شهرستان ابهر كه فرضیه عنوان شده به این شكل است .
فرضیه :
بین شاغلین دارای  شغل آزاد و شاغلین دارای شغل دولتی از لحاظ سلامت روانی تفاوت معنی داری وجود دارد .
كه جامعه مورد مطالعه عبارتند از شاغلین دارای شغل آزاد و شاغلین دارای شغل دولتی كه 100 نفر به عنوان نمونه انتخاب گردیده و آزمون سلامت عمومی و روانی گلونبرگ كه دارای 28 سوال است بر روی آنها اجرا گردیده و بعد از به دست آوردن نمرات خام و با روش آماری  t  متغیر مستقل نتایج به دست آمده حاكی از آن است كه بین سلامت روانی كاركنان  دارای شغل آزاد و كاركنان دارای شغل دولتی تفاوت معنی داری وجود دارد و سطح معنی داری آن برابر 5% می باشد.

سیدعلی بازدید : 42 سه شنبه 11 اسفند 1394 نظرات (0)
این تحقیق کاملا مرتب و طبق فرمت دانشگاهی در 31 صفحه تنظیم و ویرایش شده استجهت مشاهده فهرست ، قسمت توضیحات مراجعه نمایید
دسته بندی علوم تربیتی
بازدید ها 71
فرمت فایل docx
حجم فایل 194 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 31
تحقیق یادگیری و هدفهای یادگیری

فروشنده فایل

کد کاربری 448
کاربر

فهرست

مقدمه. 1

یادآوری و فراموشی. 2

سنجش یادآوری به وسیله از نو یادگیری.. 3

یـادآوری.. 4

اثر محرك در یادآوری.. 4

بازشناسی. 5

یادگیری ، نظریه و آموزش.. 5

آنچه باید یاد گرفته شود: 6

وضع یا مکان یادگیری.. 6

روشهای یادگیری.. 6

گروه بندی یادگیرندگان. 6

نظریه های یادگیری.. 6

حفظ و یادگیرِی اصلی. 7

سرعت یادگیری و حفظ. 7

فراموشـی. 8

ارتباط فراموشی با نوع چیزهای یادگرفته. 8

هیجان و فراموشی. 9

پرورش حافظه. 9

راحت یادگرفتن و سخت فراموش کردن. 9

تمرکز چیست ؟ 10

تمرکزحواس.. 10

منشاء حواس پرتی. 10

روشهای تقویت تمرکز حواس.. 11

منابع تحقیق : 17

 

سیدعلی بازدید : 36 سه شنبه 11 اسفند 1394 نظرات (0)
این پایان نامه خیلی منظم و مرتب و دقیقاً طبق فرمت دانشگاهی در 114 صفحه تنظیم و ویرایش شده استدر این پایان نامه اعیاد اسلامی به صورت خیلی دقیق و کامل مورد بحث و بررسی قرارداده شده است جهت مشاهده فهرست و مقدمه این پایان نامه به قسمت توضیحات مراجعه فرمائید
دسته بندی علوم تربیتی
بازدید ها 70
فرمت فایل docx
حجم فایل 1449 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 114
پایان نامه اعیاد اسلامی

فروشنده فایل

کد کاربری 448
کاربر

فهرست

مقدمه

فصل اول (عید مبعث) 

فصل دوم (عید غدیر خم) 

فصل سوم (عید فطر) 

فصل چهارم (عید قربان) 

 فصل پنجم (عید نیمه شعبان) 

فصل ششم (میلاد پیامبر اسلام) 

فصل هفتم (هفته وحدت) 

نتیجه گیری

منابع

 

 

 

مقدمه

 

واژه عید از ماده و ریشه «عود» به معنای بازگشت و رجوع است یعنی رجوع به اصل و حقیقت و فطرت پاک خدایی خود. عید روز توجه به خویشتن خویش و خود اصیل انسانی و دل کندن و گسستن از خود دروغین و غیر اصیل است که با مکر و فریب خود را اصیل و حقیقی جلوه داده و لباس صاحبخانه را به دروغ بر تن کرده است. در روز عید انسان با حقیقت خود آشتی می کند و پس از مدت ها فاصله و دوری و جدایی از حقیقت خود آن را دوباره می یابد؛ موانع توجه به فطرت و حقیقتش را کنار می زند و به گوهر درخشان و ارزنده درونش متوجه می گردد. بنابراین هر روز و زمان و ساعتی که انسان بر امیال و خواهش های ناروای نفس چیره گردد و دامنش به گناه آلوده نگردد و مطیع خواست خداوند و بنده راستین او گردد، عید است گرچه عید معروف و رسمی نباشد.
برای عید معانی مختلفی ذكر كرده اند ، از جمله : (خوی گرفته )،(هر چه باز آید از اندوه و بیماری و غم و اندیشه و مانند آن ) (روز فراهم آمدن قوم ) ( هر روز كه در آن ، انجمن یا تذكار فضیلت مند لا یا حادثه بزرگی باشد ) گویند از آن رو به این نام خوانده شده است كه هر سال شادی نوینی باز آرد .
ابن منظور در لسان العرب گفته است كه برخی بر آن هستند كه اصل واژه عید از(عاده )است ، زیرا آنان (قوم )بر جمع آمدن در آن روز ، عادت كرده اند .
چنانچه گفته شده است : القلب یعتاده من حبها عید .
و نیز یزید بن حكم ثقفی در ستایش سلیمان بن عبد الملك گفته است : امسی باسماء هذا القلب معمودا اذا اقول صحا یعتاده عیدا .
به گفته ازهری : عید در نزد عرب ، زمانی است كه در آن شادی ها و یا اندوه ها ، باز می گردد و تكرار می شود ابن اعرابی آن را منحصر به شادیها دانسته است .
واژه عید تنهایك بار در قرآن به كار رفته است : اللهم انزل علینا مائده من السماء تكنون لنا عیداً لاولنا و آخرنا و آیه منك (سوره مائده / آیه 114 ) در تفسیر نمونه ذیل این آیه گفته شده است : عید در لغت از ماده عود به معنی بازگشت است ، و لذا به روزهایی كه مشكلات از قوم و جمعیتی بر طرف می شود و بازگشت به پیروزیها و راحتی های نخستین می كند عید گفته می شود ، و در اعیاد اسلامی به مناسبت اینكه در پرتو اطاعت یك ماه مبارك رمضان و یا انجام فریضه بزرگ حج ، صفا و پاكی فطری نخستین به روح و جان باز می گردد ، و آلودگیها كه بر خلاف فطرت است از میان می رود عید گفته می شود ، و از آنجا كه روز نزول مائده روز بازگشت به پیروزی و پاكی و ایمان به خدا بوده است حضرت مسیح (ع ) آن را عید نامیده و همانطور كه در روایات وارد شده نزول مائده در روز یكشنبه بود و شاید یكی از دلایل احترام روز یكشنبه در نظر مسیحیان نیز همین بوده است ، و اگر در روایتی كه از علی (ع ) نقل شده می خوانیم (و كل یوم یعصی الله فیه فهو یوم عید هر روز كه در آن معصیت خدا نشود روز عید است ) نیز اشاره به همین موضوع است ، زیرا روز ترك گناه ، روز پیروزی و پاكی و بازگشت به فطرت نخستین است.
در روایات معصومین (ع ) نیز بارها به این موضوع اشاره شده است ، همچنانكه گذشت امیر المومنین علی (ع ) هر روزی كه در آن معصیت و گناه نشود روز عید خوانده می شود .
از سوید ابن غفله نقل شده است كه گفت : در روز عید بر امیر المومنین (ع) وارد شدم و دیدم كه نزد او نان گندم و خطیفه و ملبنه است . پس به آن حضرت عرض كردم روز عید و خطیفه ؟!
پس از آن حضرت فرمود : انما هذا عید من غفرله این عید كسی است كه آمرزیده شده است .
و نیز در یكی از اعیاد آن حضرت فرمود : انما هو عید لمن قبل الله صیامه ، و شكر قیامه ، و كل یوم لا یعصی الله فیه فهو یوم عید امروز تنها عید كسی است كه خداوند روزه اش را پذیرفته ، عبادتش را سپاس گزارده است ، هر روزی كه خداوند مورد نافرمانی قرار نگیرد عید راستین است .
در روایات اسلامی برای اعیاد به ویژه اعیاد مذهبی از جمله عید فطر آداب و رسوم خاصی توصیه شده و در حدیثی از معصوم آمده است .
«زینوا أعیادکم بالتکبیر» عیدهای خودتان را با تکبیر زینت‏ بخشید.
«زینوا العیدین بالتهلیل و التکبیر و التحمید و التقدیس‏» عید فطر و قربان را با گفتن ذکر لا اله الا الله، الله اکبر، الحمد لله و سبحان الله، زینت‏ بخشید.
      امیر مؤمنان در حکمت 428 نهج البلاغه می فرماید: «کل یوم لا یعصی الله فیه فهو عید؛ هر روزی که بدون گناه سپری گردد روز عید است». اعیاد اسلامی یادآور وقایع بزرگ و سرنوشت سازی است که اثر خود را در همه زوایای مادی و معنوی مسلمانان آشکار می سازد و عظمت و عزت مسلمانان را در اثر تمسک به قرآن و معارف اسلامی و احکام الهی را به آنها متذکر می گردد. عید فطر عید بازگشت به خدا و جشن اطاعت و تسلیم در برابر الهی و عمل به فریضه روزه است. عید قربان، جشن تعبد و سرسپردگی به فرامین الهی و انجام فریضه بزرگ و دشوار حج است که انسان حج گزار به شکرانه اجابت دعوت حق مبنی بر انجام حج و توفیق انجام آن، خوشحال و مسرور است.
روز جمعه نیز به تعبیر روایات روز عید و بزرگ و سرور روزهاست و روز عبادت و دعا و ذکر و یادآوری الطاف و احسان الهی است. روزهای بزرگی مثل سیزده رجب و بیست و هفتم رجب و نیمه شعبان و هر روزی که به مناسبتی بزرگ و یا میلاد امامی از اولیای الهی و اهل بیت(ع) اختصاص دارد هر کدام یادآور عظمت و بزرگی و شکوه و فضیلت است و به تعبیر قرآن کریم از ایام الله و روزهای بزرگ خداوند است. با بزرگداشت این اعیاد و این مناسبت ها به یاد می آوریم که دارای پشتوانه غنی و سرشاری از معنویت و معرفت و علم و فضیلت هستیم و چون درختانی استوار و پربار هستیم که ریشه در آب معرفت و کمال داریم، پس نباید خود را بی ارزش و یا کم ارزش قلمداد کنیم و خویش را به رایگان بفروشیم و به سرمایه های خدادادمان چوب حراج بزنیم.
اعیاد اسلامی فرصتی برای ارزیابی وضع موجود و فاصله زیادی است که از گذشته پرافتخار و ارزنده خویش گرفته ایم و وقت مناسبی است که ریشه ضعف ها و سستی های خود را بیابیم و برای رفع آنها برنامه ریزی اساسی و درستی داشته باشیم. در ضمن وجود این اعیاد و مناسبت های خجسته و میمون نیاز انسان به شادی و شادابی را تأمین می کند و این بعد از نیازهای روحی و روانی انسان را برآورده می سازد.

 

مقدمه

واژه عید از ماده و ریشه «عود» به معنای بازگشت و رجوع است یعنی رجوع به اصل و حقیقت و فطرت پاک خدایی خود. عید روز توجه به خویشتن خویش و خود اصیل انسانی و دل کندن و گسستن از خود دروغین و غیر اصیل است که با مکر و فریب خود را اصیل و حقیقی جلوه داده و لباس صاحبخانه را به دروغ بر تن کرده است. در روز عید انسان با حقیقت خود آشتی می کند و پس از مدت ها فاصله و دوری و جدایی از حقیقت خود آن را دوباره می یابد؛ موانع توجه به فطرت و حقیقتش را کنار می زند و به گوهر درخشان و ارزنده درونش متوجه می گردد. بنابراین هر روز و زمان و ساعتی که انسان بر امیال و خواهش های ناروای نفس چیره گردد و دامنش به گناه آلوده نگردد و مطیع خواست خداوند و بنده راستین او گردد، عید است گرچه عید معروف و رسمی نباشد.برای عید معانی مختلفی ذكر كرده اند ، از جمله : (خوی گرفته )،(هر چه باز آید از اندوه و بیماری و غم و اندیشه و مانند آن ) (روز فراهم آمدن قوم ) ( هر روز كه در آن ، انجمن یا تذكار فضیلت مند لا یا حادثه بزرگی باشد ) گویند از آن رو به این نام خوانده شده است كه هر سال شادی نوینی باز آرد .ابن منظور در لسان العرب گفته است كه برخی بر آن هستند كه اصل واژه عید از(عاده )است ، زیرا آنان (قوم )بر جمع آمدن در آن روز ، عادت كرده اند .چنانچه گفته شده است : القلب یعتاده من حبها عید .و نیز یزید بن حكم ثقفی در ستایش سلیمان بن عبد الملك گفته است : امسی باسماء هذا القلب معمودا اذا اقول صحا یعتاده عیدا .به گفته ازهری : عید در نزد عرب ، زمانی است كه در آن شادی ها و یا اندوه ها ، باز می گردد و تكرار می شود ابن اعرابی آن را منحصر به شادیها دانسته است .
واژه عید تنهایك بار در قرآن به كار رفته است : اللهم انزل علینا مائده من السماء تكنون لنا عیداً لاولنا و آخرنا و آیه منك (سوره مائده / آیه 114 ) در تفسیر نمونه ذیل این آیه گفته شده است : عید در لغت از ماده عود به معنی بازگشت است ، و لذا به روزهایی كه مشكلات از قوم و جمعیتی بر طرف می شود و بازگشت به پیروزیها و راحتی های نخستین می كند عید گفته می شود ، و در اعیاد اسلامی به مناسبت اینكه در پرتو اطاعت یك ماه مبارك رمضان و یا انجام فریضه بزرگ حج ، صفا و پاكی فطری نخستین به روح و جان باز می گردد ، و آلودگیها كه بر خلاف فطرت است از میان می رود عید گفته می شود ، و از آنجا كه روز نزول مائده روز بازگشت به پیروزی و پاكی و ایمان به خدا بوده است حضرت مسیح (ع ) آن را عید نامیده و همانطور كه در روایات وارد شده نزول مائده در روز یكشنبه بود و شاید یكی از دلایل احترام روز یكشنبه در نظر مسیحیان نیز همین بوده است ، و اگر در روایتی كه از علی (ع ) نقل شده می خوانیم (و كل یوم یعصی الله فیه فهو یوم عید هر روز كه در آن معصیت خدا نشود روز عید است ) نیز اشاره به همین موضوع است ، زیرا روز ترك گناه ، روز پیروزی و پاكی و بازگشت به فطرت نخستین است.
در روایات معصومین (ع ) نیز بارها به این موضوع اشاره شده است ، همچنانكه گذشت امیر المومنین علی (ع ) هر روزی كه در آن معصیت و گناه نشود روز عید خوانده می شود .از سوید ابن غفله نقل شده است كه گفت : در روز عید بر امیر المومنین (ع) وارد شدم و دیدم كه نزد او نان گندم و خطیفه و ملبنه است . پس به آن حضرت عرض كردم روز عید و خطیفه ؟!پس از آن حضرت فرمود : انما هذا عید من غفرله این عید كسی است كه آمرزیده شده است .و نیز در یكی از اعیاد آن حضرت فرمود : انما هو عید لمن قبل الله صیامه ، و شكر قیامه ، و كل یوم لا یعصی الله فیه فهو یوم عید امروز تنها عید كسی است كه خداوند روزه اش را پذیرفته ، عبادتش را سپاس گزارده است ، هر روزی كه خداوند مورد نافرمانی قرار نگیرد عید راستین است .در روایات اسلامی برای اعیاد به ویژه اعیاد مذهبی از جمله عید فطر آداب و رسوم خاصی توصیه شده و در حدیثی از معصوم آمده است .«زینوا أعیادکم بالتکبیر» عیدهای خودتان را با تکبیر زینت‏ بخشید.«زینوا العیدین بالتهلیل و التکبیر و التحمید و التقدیس‏» عید فطر و قربان را با گفتن ذکر لا اله الا الله، الله اکبر، الحمد لله و سبحان الله، زینت‏ بخشید.
      امیر مؤمنان در حکمت 428 نهج البلاغه می فرماید: «کل یوم لا یعصی الله فیه فهو عید؛ هر روزی که بدون گناه سپری گردد روز عید است». اعیاد اسلامی یادآور وقایع بزرگ و سرنوشت سازی است که اثر خود را در همه زوایای مادی و معنوی مسلمانان آشکار می سازد و عظمت و عزت مسلمانان را در اثر تمسک به قرآن و معارف اسلامی و احکام الهی را به آنها متذکر می گردد. عید فطر عید بازگشت به خدا و جشن اطاعت و تسلیم در برابر الهی و عمل به فریضه روزه است. عید قربان، جشن تعبد و سرسپردگی به فرامین الهی و انجام فریضه بزرگ و دشوار حج است که انسان حج گزار به شکرانه اجابت دعوت حق مبنی بر انجام حج و توفیق انجام آن، خوشحال و مسرور است.روز جمعه نیز به تعبیر روایات روز عید و بزرگ و سرور روزهاست و روز عبادت و دعا و ذکر و یادآوری الطاف و احسان الهی است. روزهای بزرگی مثل سیزده رجب و بیست و هفتم رجب و نیمه شعبان و هر روزی که به مناسبتی بزرگ و یا میلاد امامی از اولیای الهی و اهل بیت(ع) اختصاص دارد هر کدام یادآور عظمت و بزرگی و شکوه و فضیلت است و به تعبیر قرآن کریم از ایام الله و روزهای بزرگ خداوند است. با بزرگداشت این اعیاد و این مناسبت ها به یاد می آوریم که دارای پشتوانه غنی و سرشاری از معنویت و معرفت و علم و فضیلت هستیم و چون درختانی استوار و پربار هستیم که ریشه در آب معرفت و کمال داریم، پس نباید خود را بی ارزش و یا کم ارزش قلمداد کنیم و خویش را به رایگان بفروشیم و به سرمایه های خدادادمان چوب حراج بزنیم.اعیاد اسلامی فرصتی برای ارزیابی وضع موجود و فاصله زیادی است که از گذشته پرافتخار و ارزنده خویش گرفته ایم و وقت مناسبی است که ریشه ضعف ها و سستی های خود را بیابیم و برای رفع آنها برنامه ریزی اساسی و درستی داشته باشیم. در ضمن وجود این اعیاد و مناسبت های خجسته و میمون نیاز انسان به شادی و شادابی را تأمین می کند و این بعد از نیازهای روحی و روانی انسان را برآورده می سازد.

 

 ..

..

..

سیدعلی بازدید : 47 سه شنبه 11 اسفند 1394 نظرات (0)
بازی های بومی محلی قوم ترکمن بازی توضیحات و نحوه اجرای بازی با تصاویر بحث های ورزشی و اهداف اجتماعی و فرهنگی بازی در 35صفحه وورد قابل ویرایش مناسب جهت دانشجویان و محققان تربیت بدنی ،مدیریت و گردشگری که نیاز به این اطلاعات فرهنگی و ورزشی دارند
دسته بندی علوم تربیتی
بازدید ها 44
فرمت فایل docx
حجم فایل 1391 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 35
\"\\"\\\\"بازی\\"\"

فروشنده فایل

کد کاربری 287
\"\\"\\\\"کاربر\\\\"\\"\"

\"\\"\\\\"http://www.sobhemeymeh.ir/wp-content/uploads/IMG09460962.jpg\\\\"\\"\"

بازی های بومی محلی قوم ترکمن
بازی + توضیحات و نحوه اجرای بازی با تصاویر

بحث های ورزشی و اهداف اجتماعی و فرهنگی بازی
در 35صفحه وورد قابل ویرایش
مناسب جهت دانشجویان و محققان تربیت بدنی ،مدیریت و گردشگری که نیاز به این اطلاعات فرهنگی و ورزشی دارند.

سیدعلی بازدید : 46 سه شنبه 11 اسفند 1394 نظرات (0)
بازی های بومی محلی ایران 9بازی توضیحات و نحوه اجرای بازی بحث های ورزشی و اهداف اجتماعی و فرهنگی بازی در 11 صفحه وورد قابل ویرایش مناسب جهت دانشجویان و محققان تربیت بدنی ،مدیریت و گردشگری که نیاز به این اطلاعات فرهنگی و ورزشی دارند
دسته بندی علوم تربیتی
بازدید ها 81
فرمت فایل docx
حجم فایل 169 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 11
\"\\"بازی\"

فروشنده فایل

کد کاربری 287
\"\\"کاربر\\"\"

\"\\"http://www.sobhemeymeh.ir/wp-content/uploads/IMG09460962.jpg\\"\"

بازی های بومی محلی ایران
9بازی + توضیحات و نحوه اجرای بازی

بحث های ورزشی و اهداف اجتماعی و فرهنگی بازی
در 11 صفحه وورد قابل ویرایش
مناسب جهت دانشجویان و محققان تربیت بدنی ،مدیریت و گردشگری که نیاز به این اطلاعات فرهنگی و ورزشی دارند.

سیدعلی بازدید : 40 سه شنبه 11 اسفند 1394 نظرات (0)
بازی های بومی محلی خراسان شمالی 7بازی توضیحات و نحوه اجرای بازی بحث های ورزشی و اهداف اجتماعی و فرهنگی بازی در 8 صفحه وورد قابل ویرایش مناسب جهت دانشجویان و محققان تربیت بدنی ،مدیریت و گردشگری که نیاز به این اطلاعات فرهنگی و ورزشی دارند
دسته بندی علوم تربیتی
بازدید ها 33
فرمت فایل docx
حجم فایل 12 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 8
\"\\"بازی\"

فروشنده فایل

کد کاربری 287
\"\\"کاربر\\"\"

\"\\"http://www.sobhemeymeh.ir/wp-content/uploads/IMG09460962.jpg\\"\"

بازی های بومی محلی خراسان شمالی
7بازی + توضیحات و نحوه اجرای بازی

بحث های ورزشی و اهداف اجتماعی و فرهنگی بازی
در 8 صفحه وورد قابل ویرایش
مناسب جهت دانشجویان و محققان تربیت بدنی ،مدیریت و گردشگری که نیاز به این اطلاعات فرهنگی و ورزشی دارند.

سیدعلی بازدید : 40 سه شنبه 11 اسفند 1394 نظرات (0)
آموزگاری دبستان ویژه ارتقاء رتبه شغلی عالی فرهنگیان بازنشسته
دسته بندی علوم تربیتی
بازدید ها 46
فرمت فایل docx
حجم فایل 176 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 52
\"\\"آموزگاری\"

فروشنده فایل

کد کاربری 543
\"\\"کاربر\\"\"

فهرست مطالب

عنوان

مقدمه

1-  وظایف آموزگار پایه‌ی اول ابتدایی

2 -  شناخت کودک

3 - نظم و انضباط – تشویق و تنبیه

4 - آموزش خواندن ونوشتن به شاگردان با روش‌ها وتکنیک های جدید

شرح وظایف مدیر آموزگار

نقاط قوت

نقاط ضعف

معلمان

دانش آموزان

اولیای دانش آموزان

اعضای انجمن اولیا و مربیان

خدمتگذار و سرایدار

همجواری با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان :

نوساز بودن ساختمان مدرسه

تهدیدها

تجربیات مدیر آموزگاری

طراحی تحقیق

گرد آوری اطلاعات و شواهد.

استنباط کردن یافته ها (استنتاج)

پیش بینی

تشخیص متغیرها

انواع متغیرها

روش تدریس مبتنی بر خلّاقیّت

مراحل اجرای روش تدریس مبتنی بر خلّاقیّت

روش تدریس ساخت گرایی

روش تدریس آزمایشگاهی

نتیجه

منابع نوشتاری

سیدعلی بازدید : 53 سه شنبه 11 اسفند 1394 نظرات (0)
چکیده ، مقدمه، منابع، تمام فصل ها،فهرست، پیوست، جدول،پرسشنامه
دسته بندی علوم تربیتی
بازدید ها 53
فرمت فایل zip
حجم فایل 332 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 133
میزان تأثیر دوره های ضمن خدمت بر کیفیت روش تدریس از دیدگاه معلمان زن پایه پنجم ابتدایی

فروشنده فایل

کد کاربری 301
کاربر

چکیده ، مقدمه، منابع، تمام فصل ها،فهرست، پیوست، جدول،پرسشنامه

سیدعلی بازدید : 39 سه شنبه 11 اسفند 1394 نظرات (0)
پایان نامه با موضوع بررسی رابطه بین انگیزش پیشرفت تحصیلی با ویژگیهای اجتماعی و آموزشگاهی دانش آموزان مقطع راهنمایی
دسته بندی علوم تربیتی
بازدید ها 50
فرمت فایل docx
حجم فایل 267 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 87
پایان نامه با موضوع بررسی رابطه بین انگیزش پیشرفت تحصیلی با ویژگیهای اجتماعی و آموزشگاهی دانش آموزان مقطع راهنمایی

فروشنده فایل

کد کاربری 1208
کاربر

پایان نامه با موضوع بررسی رابطه بین انگیزش پیشرفت تحصیلی با ویژگیهای اجتماعی و آموزشگاهی دانش آموزان مقطع راهنمایی

در رشته علوم تربیتی 

در پژوهش حاضر رابطه عوامل اجتماعی و آموزشگاهی با انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان راهنمایی بررسی شد. از میان عوامل آموزشگاهی جو کلاس و از میان عوامل اجتماعی، طبقه اجتماعی،‌ ارزشها (چهار بعد علمی، خانوادگی، مالی و حرفه‌ای) و دیگری مهم دانش‌آموزان انتخاب و رابطه آن با انگیزش پیشرفت تحصیلی بررسی شد.

این پژوهش توصیفی از نوع همبستگی است و با روش نمونه‌گیری طبقه‌ای متناسب با حجم انتخاب شده است. نتایج نشان می‌دهد که بین جو کلاس و انگیزش پیشرفت تحصیلی نیز رابطه معنی‌دار وجود داشته است (0.000 = سطح معنی داری، R=0.316).

بین طبقه اجتماعی دانش‌آموزان و انگیزش پیشرفت تحصیلی رابطه وجود دارد ( 0.041= سطح معنی​دار، R= 0.131 ).

بین ابعاد مختلف ارزش‌های دانش آموزان (علمی، خانوادگی، مالی، حرفه‌ای ) نیز به طور جداگانه با انگیزش پیشرفت تحصیلی رابطه وجود داشته و این رابطه در هر چهار بعد معنی‌دار بوده است.

بین دیگری مهم دانش‌آموزان با انگیزش پیشرفت تحصیلی رابطه معنی‌دار وجود نداشته است. با توجه به عدم ارتباط دیگری مهم با انگیزش پیشرفت تحصیلی می‌توان گفت احتمالأ در شرایط اجتماعی لازم شخصیت های خاصی برای همه دانش‌آموزان ( چه آن‌هایی که انگیزش پیشرفت تحصیلی بالایی دارند و چه آن‌هایی که ندارند ) به عنوان مهم معرفی کردند و از این جهت بین دانش آموزان تفاوت مهمی وجود ندارد. با توجه به رابطه جو کلاس و انگیزش پیشرفت تحصیلی پیشنهاد می‌شود در دوره‌های ضمن خدمت فرهنگیان راهکارهای ایجاد جو مطلوب کلاس آموزش داده شود.

واژگان کلیدی : انگیزش پیشرفت تحصیلی، جو کلاس، دیگری مهم، طبقه اجتماعی

تعداد صفحات : 19

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 183
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 109
  • آی پی دیروز : 129
  • بازدید امروز : 121
  • باردید دیروز : 151
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 272
  • بازدید ماه : 1,030
  • بازدید سال : 4,445
  • بازدید کلی : 16,146
  • کدهای اختصاصی